Dwie marki na jednym samochodzie

Na tradycyjnych nośnikach reklamowych takich jak plakat, bilbord czy okładka czasopisma, stosuje się przekaz reklamowy dla jednej marki. Zasada jedna marka – jeden przekaz reklamowy, powoduje że reklama jest przejrzysta, a komunikat reklamowy czytelny. Jednak czasami zasada ta, może być złamana bez szkody dla czytelności przekazu reklamowego. Tak dzieje się na przykład w przypadku grafiki reklamowej na pojazdach.

Gdy klient chce na jednym samochodzie reklamować dwie marki swoich produktów lub usług, proponujemy mu sprawdzone rozwiązanie, które polega na tym, że na jednym boku umieszczamy reklamę jednej marki, a na drugim boku reklamę drugiej marki. Z tyłu umieszczamy dane teleadresowe obu marek lub tylko informacje o marce wiodącej.

Poniżej przykład umieszczenia dwóch marek ISSP i INVENT na jednym samochodzie (ten pan w czapce odśnieżał nam samochód do zdjęć :-))

Grafika reklamowa na samochodzie ISSP

Grafika reklamowa na samochodzie INVENT

Grafika reklamowa na samochodzie ISSP i INVENT

Poniżej przykład samochodu, na którym również umieściliśmy reklamę dwóch marek – na lewym boku reklamę marki FOOF, a na prawym reklamę marki TF1. Z tyłu umieściliśmy reklamę marki wiodącej, czyli TF1:

Grafika reklamowa na pojazdach

Grafika reklamowa na pojazdach

Na koniec jeszcze kilka zalet grafiki reklamowej na samochodach, najważniejsze z nich to:

  • wysoka skuteczność – grafikę reklamową na pojazdach ogląda wielu odbiorców, zapamiętując nazwę i logo reklamowanej firmy;
  • niski koszt dotarcia do odbiorcy, w porównaniu do innych form reklam, np.: telewizyjnej, prasowej czy radiowej;
  • identyfikacja wizualna – grafika reklamowa na pojazdach jest częścią Systemu Identyfikacji Wizualnej, dzięki której reklamodawca może odróżnić się od konkurencji, być rozpoznawalnym i budować pozytywny wizerunek wokół swojej firmy i produktów;
  • bezpłatna powierzchnia reklamowa, w przypadku wykorzystania własnych pojazdów.

1 responses to “Dwie marki na jednym samochodzie

  1. Pingback: KOMPAS Newsletter nr 1/2009 « Wrocławskie Studio Grafiki i Reklamy

Dodaj komentarz