Kalendarze na 2009 rok – ponad pięć wieków ewolucji kalendarza

Dzisiaj nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez kalendarza, który pomaga nam w organizacji pracy. Firmy traktują kalendarze z nadrukiem firmowym, jako doskonały nośnik reklamowy, a artyści tworzą z kalendarzy dzieła sztuki.

Historia kalendarza

Zanim wynaleziono kalendarz ludzie żyli zgodnie z rytmem przyrody. Wstawali o świcie, pracę kończyli o zmierzchu, w nocy odpoczywali. Wspominając jakieś wydarzenia, mówili: To było wtedy, gdy nastała wielka susza lub wylała rzeka.

Pierwsze kalendarze powstały 5 tysięcy lat temu. Juliusz Cezar, pragnąc uporządkować rachubę czasu, utworzył Kalendarz Juliański. Czterem miesiącom dał po 30 dni, siedmiu po 31, a lutemu 28 lub 29, początek roku przeniósł z 1-go marca na 1-szy stycznia.

Słowo kalendarz wywodzi się z łaciny. Pierwszy dzień miesiąca zwał się po łacinie Calendae, a księga, w której zapisywano rachunki pieniężne, dni, święta i odmiany księżyca, zwała się Calendarium.

W Polsce pierwszy drukowany kalendarz był po łacinie i ukazał się w 1474 roku, natomiast w języku polskim w 1516 roku.

Słynny, ozdobny krakowski kalendarz ścienny na rok 1525 zawierał wskazówki którego dnia siać, szczepić drzewa owocowe, odłączać dzieci od piersi, a nawet kiedy najlepiej obciąć włosy czy stawiać bańki.

Kalendarze na rok 2009

Nasze kalendarze na 2009 rok nie zawierają wskazówek typu kiedy najlepiej sformatować twardy dysk :-), ale za to piękną grafikę i zdjęcia.

Naszym klientom proponujemy kalendarze z nadrukowanym logiem firmowym i danymi teleadresowymi firmy. Poniżej prezentujemy kilka przykładowych kalendarzy:

Kalendarz trójdzielny dla marki TF1 (akcesoria do urządzeń mobilnych):

Dla kalendarza TF1 zaprojektowaliśmy indywidualną główkę kalendarza, plecy i kalendarium.

A tak wyglądała główka kalendarza TF1, którą zaprojektowaliśmy na 2007 rok:

Naszym klientom proponujemy również kalendarze ścienne, które można skomponować z proponowanych przez nas zdjęć, wybrać kolor kalendarium, pleców oraz dodać logo firmy i dane teleadresowe.

Drukujemy kalendarze ścienne jednoplanszowe oraz trójdzielne ze zdjęciami lub zegarem. Możemy również zrealizować każde indywidualne zamówienie na kalendarze wieloplanszowe, biurkowe, książkowe i inne.

Kalendarze jednoplanszowe

W kalendarzach ściennych jednoplanszowych logo firmy i dane teleadresowe drukujemy u góry kalendarza:

Kalendarze idealne dla biur podróży:

Dla firm związanych z branżą dziecięcą – producentów i dystrybutorów żywności i zabawek dla dzieci:

Dla Urzędów oraz firm z oddziałami w całej Polsce:

Kalendarze trójdzielne

Najbardziej popularnymi kalendarzami ściennymi są kalendarze trójdzielne. Logo firmy i dane teleadresowe drukujemy pod kalendarium. Proponujemy kalendarze trójdzielne z plecami w kolorach: białym, granatowym, bordowym i szarym oraz 40 różnych główek kalendarzy. Poniżej kilka przykładów:

Dla branży finanse, bankowość:

Proponujemy kalendarze ze zdjęciami miast: Wrocławia, Warszawy, Gdańska, Katowic, Krakowa i Łodzi.

Dla firm z branży motoryzacyjnej oraz wszystkich miłośników pięknych kobiet:

Kalendarze trójdzielne z zegarem

Ciekawym rozwiązaniem są kalendarze trójdzielne z zegarem:

Dla kibiców piłki nożnej:

Ciekawe czy nasze kalendarze spodobałyby się Juliuszowi Cezarowi :-)

2 responses to “Kalendarze na 2009 rok – ponad pięć wieków ewolucji kalendarza

  1. Pingback: Ważne jest każde SŁOWO « Wrocławskie Studio Grafiki i Reklamy

  2. Pingback: Najpopularniejsze wpisy w 2008 roku « Wrocławskie Studio Grafiki i Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s