Jak zwiększyć liczbę rejestracji w sklepie internetowym?

Każdy kto posiada sklep internetowy chciałby, aby w jego sklepie rejestrowało się jak najwięcej nowych użytkowników i aby Ci nowi użytkownicy stawali się lojalnymi klientami, robiącymi regularnie zakupy.

Jednym ze sposobów zwiększenia liczby rejestracji w sklepie internetowym jest uproszczenie FORMULARZA REJESTRACYJNEGO.
Pokażę to na przykładzie jednej z firm, prowadzącej handel hurtowy w Internecie. Firma prowadziła intensywne kampanie internetowe (głównie przez GOOGLE AdWords) i zauważyła, że ma wysoki współczynnik porzucenia ścieżki Rejestracja. Co oznacza, że dużo potencjalnych klientów, którzy zaczynali wypełniać formularz rejestracyjny nie wypełniło go do końca i nie wysłało do firmy. W ten sposób firma straciła wiele cennych kontaktów biznesowych.

Tylko 24% potencjalnych klientów kończyło proces rejestracji, wysyłając do firmy kompletnie wypełniony formularz rejestracyjny, a 76% użytkowników z różnych powodów rezygnowało z rejestracji w sklepie.

Formularz rejestracyjny tej firmy wyglądał następująco:

Formularz składał się z 9 obowiązkowych i 10 alternatywnych pól. Aby zarejestrować się w sklepie internetowym tej firmy, użytkownik musiał uzupełnić bardzo wiele danych: NIP, adres, kraj prowadzenia działalności gospodarczej, numer faxu itp. Tak rozbudowany formularz rejestracyjny zniechęcał aż 76% potencjalnych klientów, którzy wstępnie byli zainteresowani ofertą danej firmy.

Aby zwiększyć liczbę rejestracji w sklepie internetowym omawiana firma skróciła formularz rejestracyjny, zostawiając tylko 9 obowiązkowych pól do wypełnienia:

Po wprowadzeniu uproszczonej wersji formularza rejestracyjnego, ścieżka porzucenia konwersji Rejestracja wyglądała następująco:

Skrócenie formularza rejestracyjnego spowodowało, że 41% potencjalnych klientów, którzy rozpoczęli wypełnianie formularza rejestracyjnego wypełniło go i wysłało do firmy.

Ten przykład pokazuje, że należy ograniczyć do minimum wszelkie formalności związane z procesem rejestracji w sklepie internetowym. Klient woli poświęcić 15 minut na poszukanie innego sklepu internetowego niż na wypełnienie skomplikowanego formularza rejestracyjnego.

Reklamy

2 responses to “Jak zwiększyć liczbę rejestracji w sklepie internetowym?

  1. Pingback: Upraszcza formularze rejestracyjne! - Sprawny Marketing Forum

  2. Dzieki wielkie za te rady, jestem w trakcie zakładania sklepu i napewno nie zapomne o tych wskazówkach :)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s